15 Ocak 2011 Cumartesi

Hastanın fişini çekmek

İlerleyen teknoloji ve buna ayak uyduran tıbbi teknoloji... Hastalar ileri yaşam desteği gerektiği durumlarda artık daha uzun yaşatılabiliyorlar. Tabi ki ilaç ve bazı cihazlar sayesinde...

Şimdi bu yurdum insanında, bi "fişi çekme" fantezisi var. Sanıyorlar ki, hasta bi makineye bağlı ve o makineye elektrik gitmezse hasta ölüyor. Çok şükür ki 1950'lerden beri öyle değil. Hasta makinelerin onlarcasına bağlı ve fişini çektiğinizde şarjdan bi süre daha idare ediyorlar.


Şaka bir yana, fişi çekmekle kastedilen hastanın hayati işlevleri olan solunum ve kalp atması işlevlerine verilen desteğin sona erdirilmesi. Hasta bir süre daha şarjdan idare ediyor ve sonra... kaçınılmaz son... Biiiip...

Defalarca şahit oldum fiş çekilmesine, ölüme, bir insanın son saniyesine... İnsanoğlu 96 yaşındaki babaannesi öldüğünde bile "Çok erken oldu.." diyebilecek nankörlükte, inanmazsınız. Evet her ölüm erken belki ama, neye göre kime göre... Eğer Türkiye standartlarına göre diyecekseniz cevabımı yapıştırırım. Yaşam ortalaması erkeklerde 67, kadınlarda 71. Bunu bilin ayağınızı ona göre denk getirin.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

:) Böyle bir konunun bana sempatik geleceğini düşünmezdim. Teşekkürker.
*** Kelime doğrulamayı kaldırmanı tavsiye ederim.

Cerrah dedi ki...

Sempatik gelen kısmını merak ettim

Adsız dedi ki...

lan siktir git gerizekalı 67 71 felan hayat hayattır her yaştaki hayat değerlidir.Kimin ne kadar yaşadığına hangi yaşta hayat ne kadar değerli sen mi karar vericeksin.Salak herif seni.